Koliko su gazirana pića zapravo štetna za naše zube | Smile Studio
26268
post-template-default,single,single-post,postid-26268,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.3,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
gazirana pica

Koliko su gazirana pića štetna za zube

Mnoga djeca, ali i odrasli svakodnevno konzumiraju gazirana pića. Ta gazirana pića sadrže puno šećera pa kod djece često mogu biti uzrok pretilosti. Osim toga, kiselina iz gaziranih sokova može uzrokovati propadanje zubi. U ovom ćemo vam blogu pojasniti kako to šećer i kiseline utječu na vaše zube i što možete napraviti da ublažite njihov štetan utjecaj.

 

Kiseline

Iako po okusu nikada ne biste rekli, velika većina gaziranih pića vrlo je kisela. U sebi sadrže fosforne i citrične kiseline koje su navedene i na deklaracijama proizvoda. Te kiseline su vrlo štetne za zube jer izazivaju erozijska oštećenja cakline. Kako se caklina „topi“ pod njihovim djelovanjem, unutarnji dio zuba (dentin) postaje izložen. Dentin je mnogo mekši od cakline i kao takav skloniji stvaranju defekata (rupa) koje će vremenom naseliti bakterije i tako će nastati karijes. Osim toga izloženi dentin često izaziva osjećaj preosjetljivosti na razne podražaje izvana (hladno, slatko…).

 

Gazirana pića i šećeri

Osim kiselina, gazirana pića sadrže i velike količine šećera u sebi. Ovaj šećer je glavna hrana bakterija koje su uzročnici karijesa pa podržava njihovo razmnožavanje. Ujedno bakterije razgradnjom ovog šećera proizvode kiseline koje opet nagrizaju površinu zuba. Nije rijetko da se djeca koja na jednom od pregleda nisu imala niti jedan karijes, nakon šest mjeseci pojave s pet do deset karijesa. Ovo je često povezano s početkom konzumiranja gaziranih pića, osobito ako se ono pije u većim količinama.

 

Dijetne verzije sokova

Iako ne sadrže šećere, ovi sokovi i dalje u sebi imaju kiseline. Definitivno jesu bolji izbor, ali niti njihova pretjerana konzumacija nije dobra za vaše zube.

 

Kako ublažiti štetan utjecaj gaziranih pića

Svakodnevno konzumiranje gaziranih i „slatkih“ pića, osobito u većim količinama, djeluje vrlo destruktivno na površine zuba zbog kontinuiranog izlaganja kiselinama. Ako se ne možete odreći gaziranih pića u potpunosti, savjetujemo da barem malo smanjite njihov unos. Preporučujemo da pri njihovoj konzumaciji koristite slamku kako bi što manje bili u doticaju sa zubima. Nikako nemojte gazirana pića mućkati u ustima. Nakon konzumacije gaziranih pića isperite usta vodom kako bi razblažili kiselost u ustima.

 

S gaziranim pićima samo umjereno, a ako imate pitanja vezana uz ovu temu rado ćemo vam na njih odgovoriti.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail